maandag 22 september 2014

Boer jan

Hallo daar,


mijn naam is Jan , maar iedereen noemt mij Boer Jan.
Weet je hoe dat komt?
Wel ik ben een boer. Dat is eigenlijk een  beroep.
Maar dat is misschien moeilijk om te begrijpen ? Of niet?
Ik ben al bijna 10 jaar boer en ik woon op mijn eigen boerderij.
Mijn vrouwtje heet Mieke. Maar iedereen noemt haar Boerin Mieke. Wij werken elke dag heel hard hier op de boerderij.
En elke dag is wel anders.Ik sta heel vroeg op en ga laat slapen .
Op de boerderij zijn wat problemen .
Nu heb ik gehoord dat er bij jullie op school wel heel slimme kinderen zitten die me misschien wat kunnen helpen.
Maar ja, omdat ik een boer ben en op de boerderij woon en werk , zou ik eerst van jullie moeten weten of jullie wel genoeg weten van de boerderij ?
Zouden jullie even voor mij kunnen vertellen en opschrijven wat je al weet van de boerderij?

Bedankt hé!
Groetjes Boer Jan


Na het beluisteren van de brief, zijn we meteen van start gegaan! 










Wat fijn, we mogen de boer verder helpen!